ALGEMENE VOORWAARDEN

Dit zijn de algemene verkoop-, leverings-, en betalingsvoorwaarden van Drone Experience

VOF. Drone Experience VOF levert video- en dronebeelden aan bedrijven dan wel

consumenten (hierna te noemen: ‘de klant’).

Artikel 1: Algemene bepalingen

  1. Gebruiker van deze voorwaarden is Drone Experience VOF (hierna te noemen:

‘gebruiker’), gevestigd te (6365 EK) Schinnen aan de Nagelbeek 8 en ingeschreven in

het Handelsregister bij de Kamer van Koophandel onder nummer 80355315.

Artikel 2: Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten en overeenkomsten van

gebruiker, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

  1. Deze voorwaarden zetten eventuele voorwaarden van de klant terzijde, tenzij deze

uitdrukkelijk en schriftelijk door de gebruiker zijn aanvaard. Een bepaling in de

voorwaarden van de klant die niet van toepassing zou zijn, wordt uitdrukkelijk niet

geaccepteerd. De algemene voorwaarden van de klant worden uitdrukkelijk van de

hand gewezen.

  1. Gebruiker behoudt zich het recht voor haar algemene voorwaarden te allen tijde aan

te passen c.q. aan te vullen, indien en voor zover gewijzigde omstandigheden en

dergelijke aanpassing rechtvaardigt.

  1. Deze voorwaarden komen tot stand, zodra de accordering van de offerte van de klant

de gebruiker heeft bereikt.

Artikel 3: Offertes en Overeenkomsten

  1. Offertes zijn geheel vrijblijvend, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
  2. Offertes zijn veertien (14) dagen geldig, tenzij anders vermeldt.
  3. Een overeenkomst komt tot stand zodra de klant schriftelijk (bijv. per e-mail) akkoord

gaat met de offerte.

  1. Indien de accordering op enig punt of onderdeel afwijkt van de offerte komt de

overeenkomst pas tot stand indien en voor zover gebruiker met deze afwijking

uitdrukkelijk schriftelijk heeft ingestemd.

Artikel 4: Annulering door de klant

  1. Annulering door de klant is kosteloos tot uiterlijk zeven (7) dagen voor de

overeengekomen uitvoerdatum.

  1. Bij annulering door de klant binnen zeven (7) dagen vóór de eerder overeengekomen

uitvoerdatum wordt 25% van het offertebedrag bij de klant in rekening gebracht.

  1. Bij annulering door de klant binnen 48 uur voor aanvang wordt 50% van het

offertebedrag bij de klant in rekening gebracht.

Artikel 5: Annulering of verplaatsing door weersomstandigheden

  1. Indien de weersomstandigheden het veilig uitvoeren van dronevluchten onmogelijk

maken, wordt altijd in overleg tussen partijen naar een alternatieve datum gezocht.

  1. Bij verplaatsing op de dag van de opdracht of pas op locatie, wordt 50% van het

offertebedrag bij de klant in rekening gebracht.c. Indien meer dan 50% van de afgesproken werktijd is voltooid op het moment van

annulering door de klant, dan wordt het volledige offertebedrag bij de klant in

rekening gebracht.

  1. Als de opdracht niet verplaatst kan worden, zijn de annuleringsvoorwaarden conform

artikel 4 van toepassing.

Artikel 6: Vluchtplanning en Luchtruim

  1. Vluchtplanning moet worden uitgevoerd met inachtneming van de aard van het

luchtruim:

  • Militair of civiel CTR: minimaal 72 uur vóór de eerste geplande start.
  • Operaties < 50 meter van infrastructuur of bebouwing: minimaal 48 uur van

tevoren.

  • Landelijk gebied/open luchtruim: minimaal 24 uur van tevoren.
  1. In overleg tussen partijen kunnen deze termijnen, mits redelijk en haalbaar, worden

ingekort.

  1. Operaties in CTR-luchtruim zijn afhankelijk van goedkeuring van lokale

luchtverkeersleiding.

  1. In het geval dat een vooraf goedgekeurde vlucht door de luchtverkeersleiding wordt

geannuleerd, behoudt gebruiker zich het recht voor reeds voldane werkzaamheden

zoals vluchtplanning, vrijstellingen, inzet apparatuur en communicatie met

luchtverkeersleiding kosten in rekening te brengen. Als tegemoetkoming wordt in dit

geval 50% van het offertebedrag bij de klant in rekening gebracht.

Artikel 7: Werktijden en Overuren

  1. Een standaard werkdag is maximaal tien (10) uur (uit en thuis) en wordt afgerekend

tegen het afgesproken dagtarief.

  1. Een halve werkdag is maximaal vijf (5) uur (uit en thuis) en wordt tegen een half

dagtarief gerekend.

  1. Overuren worden gefactureerd op basis van vooraf afgesproken tarieven, tenzij

schriftelijk anders overeengekomen.

Artikel 8: Levering

  1. Gebruiker zal de zaken leveren op het tijdstip dat tussen partijen in overleg is

overeengekomen.

  1. Aflevering geschiedt op een door partijen overeengekomen wijze.
  2. Vanaf het moment van aflevering van de eerste versie is de klant het volledige

offertebedrag verschuldigd.

Artikel 9: Conformiteit

  1. Gebruiker verbindt zich jegens de klant om hem de zaken te leveren zoals in de

offerte omschreven.

Artikel 10: Reclame

  1. De klant is verplicht de geleverde zaken bij ontvangst te controleren. Indien blijkt dat

de afgeleverde zaak verkeerd, ondeugdelijk of incompleet is dient de klant deze

gebreken onmiddellijk schriftelijk te melden aan gebruiker. Eventuele gebreken of

verkeerd geleverde zaken dienen en kunnen uiterlijk binnen zeven (7) dagen na

levering aan gebruiker schriftelijk worden gemeld door de klant. b. Indien klachten van de klant door de gebruiker gegrond worden bevonden, zal

gebruiker met haar keuze de geleverde zaken kosteloos aanpassen c.q. met de klant

een regeling treffen met betrekking tot de gemaakte kosten.

  1. Deze garantie geldt niet:
  • zolang de klant jegens gebruiker in gebreke is;
  • indien de fouten het gevolg zijn van onoordeelkundig gebruik of van andere

oordzaken dan ondeugdelijkheid welke toerekenbaar is aan de klant;

  • indien de oorzaak der fouten niet duidelijk kan worden aangetoond.
  1. Indien zaken worden besteld voor een specifiek doel, is gebruiker niet aansprakelijk

voor schade ontstaan bij ander gebruik dan voor dit doel, terwijl de klant ervoor in

dient te staan dat de door hem opgegeven specificaties juist en volledig zijn. Ten

aanzien van de door de klant opgegeven specificaties draagt deze het volledige

risico.

  1. Indien de klant tijdig reclameert, blijft zijn verplichting tot betaling en afname van de

gedane bestellingen bestaan.

  1. Reclames geven de klant geen recht om betaling over het niet-betwiste deel van de

vordering op te schorten.

Artikel 11: Prijs

  1. De koopprijs omvat de kosten van het transport, de voorbereidingskosten, de

werkzaamheden op locatie en de werkzaamheden achteraf.

  1. Alle opgegeven prijzen zijn exclusief omzetbelasting BTW, tenzij anders vermeld.
  2. De opgegeven prijzen die gebruiker voor de door haar te verrichten prestatie heeft

opgegeven, geldt uitsluitend voor de prestatie conform de overeengekomen

specificaties.

  1. Gebruiker is gerechtigd de overeengekomen prijs te verhogen indien de klant na het

sluiten van de overeenkomst wijziging in de oorspronkelijk overeengekomen

specificaties aanbrengt. Gebruiker zal binnen de grenzen van het redelijke aan deze

gewenste wijzigingen meewerken, indien de inhoud van de door haar te verrichten

prestatie niet wezenlijk van de oorspronkelijk overeengekomen prestatie afwijkt en

onder de voorwaarde dat de klant de extra kosten vergoedt.

Artikel 12: Betaling

  1. Volledige betaling dient op een door gebruiker aan te wijzen bankrekening te worden

verricht na de levering van de zaken.

  1. Facturen dienen binnen veertien (14) dagen na factuurdatum te worden voldaan,

tenzij anders overeengekomen.

  1. Indien de klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichtingen voldoet en evenmin gevolg

geeft aan een ingebrekestelling met een termijn van veertien (14) dagen, is de

gebruiker bevoegd de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst als ontbonden

te beschouwen dan wel de werkzaamheden op te schorten. In dat geval is de klant

aansprakelijk voor de door de gebruiker geleden schade, onder meer bestaande uit

winstderving en de kosten van de ingebrekestelling. Gebruiker heeft het recht extra

kosten in rekening te brengen. Hierbij zullen de wettelijke rente gehanteerd worden.

  1. Wanneer de gebruiker genoodzaakt is een onbetaald gebleven factuur ter incasso te

geven aan derden, is de gebruiker gerechtigd aan de klant een vergoeding te

berekenen wegens de gemaakte buitengerechtelijke proceskosten, dit alles

behoudens de proceskosten. Artikel 13: Gevolgen niet-nakoming

  1. Bij niet-tijdige levering dient de gebruiker schriftelijk in gebreke te worden gesteld.

Concrete tijdstippen in de ingebrekestelling die een datum aangeven en eventueel

een tijd, worden wel als een fatale termijn gezien.

  1. De in sub a bedoelde ingebrekestelling termijn dient redelijk te zijn. Een redelijke

termijn bedraagt in beginsel ten minste veertien (14) dagen. Partijen kunnen onder

omstandigheden van deze redelijke termijn schriftelijk afwijken.

Artikel 14: Aansprakelijkheid

  1. Gebruiker is niet aansprakelijk voor elke tekortkoming in de nakoming van een

overeenkomst indien deze tekortkoming volgens wet, rechtshandeling of in het

maatschappelijk verkeer geldende opvattingen niet aan gebruiker kan worden

toegerekend. Een tekortkoming in de nakoming kan gebruiker in ieder geval niet

worden toegerekend in het geval van buitensporig ernstige storingen in het

totstandkomingsproces, wanprestatie door de toeleveranciers en/of ingehuurde

partijen van gebruiker.

  1. Noch gebruiker, noch haar hulppersonen zijn jegens de klant aansprakelijk voor

enige indirecte schade.

  1. Vorderingsrechten en andere bevoegdheden van de klant uit welke hoofde ook

jegens gebruiker, vervallen in ieder geval na het verstrijken van twaalf (12) maanden

vanaf het moment waarop zich een feit voordoet dat de klant deze rechten en/of

bevoegdheden jegens gebruiker kan aanwenden.

Artikel 15: Eigendom en Gebruik van beeldmateriaal

  1. Gebruiker behoudt het auteursrecht op al het geleverde en nog te leveren

geproduceerde beeldmateriaal, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

  1. Beelden mogen door gebruiker worden gebruikt voor promotionele doeleinden (zoals

website, portfolio en social media), tenzij vooraf schriftelijk anders overeengekomen.

Artikel 16: Toepasselijk recht en geschillen

  1. Op deze rechtsverhouding tussen partijen is Nederlands recht van toepassing.
  2. Geschillen die voortvloeien uit een overeenkomst dan wel nadere overeenkomsten

en andere handelingen in samenhang met de onderhavige overeenkomst, tussen

gebruiker en de klant, welke niet in onderling overleg kunnen worden opgelost, zullen

uitsluitend worden beslecht door de bevoegde rechter van de rechtbank Limburg,

locatie Maastricht.